Check it out!
Het Nieuwe Logisch is uitgegroeid tot een eigen merk met haar eigen website. Klik hieronder om naar de website van Het Nieuwe Logisch te gaan.
De uitdaging
Een product is standaard van nieuw materiaal gemaakt. Daar stoorden wij ons aan. Daarnaast vonden wij het vreemd dat je niet weet waar de materialen van je product vandaan komen. Vanuit een eerder project bij Swapfiets hadden wij ervaring in het maken van een weekendtas. Ons doel was om lokale fietsbanden te gebruiken voor een design weekendtas.
Tijd om actie te nemen
Hier wilden wij iets aan doen. Samen met Studio Angelineau en Anima Cloud Efflux hadden wij de ambitie om een tas te ontwerpen en deze via Kickstarter te lanceren. In een periode van 9 maanden hebben wij verschillende design iteraties gemaakt met de sociale werkplaats Ons Label.
Van fietsband naar weekendtas
Met als eindconclusie een weekendtas gemaakt van zeildoek, autogordels en binnenbanden.
De nieuwe situatie
Na het succesvol lanceren van de kickstarter is Het Nieuwe Logisch een feit en produceren wij duurzame weekendtassen uit restmateriaal. De tassen worden verkocht via onze webshop, maar ook via winkels in Utrecht en Antwerpen.
Een nieuwe manier van denken
Het Nieuwe Logisch staat voor een manier waarop wij graag zouden willen dat ontwerpers denken:
- Eerst vanuit lokaal bestaande materialen voordat je naar nieuw kijkt.
- Lokaal geproduceerd met lokaal transport.
- Helderheid en transparantie in waar materiaal vandaan komt en wie hoeveel verdient aan wat.
Van fietsband tot weekendtas

Bin there

Done that
Verschillende stakeholders aan het woord
Eigenaar Studio Angelineau
Jord de Kat Angelino
Een mooi product dat stiekem aanzet tot denken over hetgeen wat we logisch vinden
Dit project heeft van idee tot productie in alle details onze gezamenlijke visie over wat logisch is kunnen doorvoeren. Van het ontwerp van de tassen tot in de merkstrategie en de merkactivaties. Daarbij merkte je echt de pragmatische aanpak van The Bin.
Co-founder The Bin
Martijn ten Kate
Je leert pas echt werken met afval, door een consumentenproduct
Vanuit The Bin werken we vooral voor opdrachtgevers. Een eigen consumentenproduct op de markt brengen was spannend, en gaf ons de kennis om te weten welke valkuilen er zijn om restmateriaal weer als product naar buiten te brengen.

Oprichter Anima Cloud Efflux
Joris van huët
Waanzinnige ervaring om van wat mensen 'afval' noemen, een kwalitatief product te maken
Als marketeer ben je een beetje een psycholoog of journalist: je hoort mensen uit over hun perspectief van onze wereld. Het was verwarmend om zoveel drang en urgentie terug te krijgen. Zo kwam ook Het Nieuwe Logisch tot stand. Om die schreeuw om verandering te bedienen. Dit project gaf mij op z’n beurt enorm veel perspectief.
Founder The Bin en
Eigenaar Mary&
Marianne Vollebergh
Een logische samenwerking met als uitkomst een tas vol inspiratie
Voor mij was dit project een schoolvoorbeeld van samenwerken met partijen, waarbij iedereen vanuit zijn eigen expertise aanhaakt. Een gedeelde passie voor duurzaam gebruik van materialen en anders kijken naar bestaande processen hebben we weten om te zetten naar een praktisch product.
The bin methode
-
Een eerste gesprek
We komen langs om te praten over circulariteit, vanuit jouw casus. -
Visie op circulariteit
Wij zien dat een toch al aanwezige reststroom hét startpunt is voor betere producten, diensten en ketenbrede samenwerking. Samen ontwikkelen we een visie hoe jouw reststroom weer van waarde kan zijn voor jouw organisatie -
Concepten
Vanuit jouw visie en context ontwerpen we meerdere concepten. Het concept kan een nieuw product, business case of een hele keten zijn. -
Opzetten keten
Tussen restmateriaal en een nieuw product zitten vaak 5 tot 6 productie stappen. Wij zoeken de beste partijen uit, om samen voor innovatie en vernieuwing te zorgen. -
Ready, set, go
Onze projecten zijn tot nu toe altijd op tijd klaar geweest. Wij begeleiden iedereen in de keten, en helpen daar waar nodig. -
Afronding
Als de keten staat en het nieuwe product of de dienst geleverd wordt aan klanten, gaan wij weer weg om een andere branche te helpen.
Vooruitblik 2025
Van idee naar bedrijf
De wens is om Het Nieuwe Logisch verder te brengen naar een volwaardig merk.
- Halen van Kickstarter doel
- Verkooppunten Nederland
- Eigen webshop en kanalen
- Opschaling NL
- Ontwikkeling rugzak
“Waanzinnige ervaring om van wat mensen 'afval' noemen, een kwalitatief product te maken.”
Joris van Huët- oprichter Anima Cloud Efflux
Uitgelichte projecten
Get in the bin!
Wil jij ook koploper worden in de circulaire economie? Stuur ons een bericht en start de beweging naar een wereld zonder afval.

Martijn ten Kate
Martijn@thebin.nl