Check it out!

Het Nieuwe Logisch is uitgegroeid tot een eigen merk met haar eigen website. Klik hieronder om naar de website van Het Nieuwe Logisch te gaan.

Kickstarter - Het Nieuwe Logisch

De uitdaging

Een product is standaard van nieuw materiaal gemaakt. Daar stoorden wij ons aan. Daarnaast vonden wij het vreemd dat je niet weet waar de materialen van je product vandaan komen. Vanuit een eerder project bij Swapfiets hadden wij ervaring in het maken van een weekendtas. Ons doel was om lokale fietsbanden te gebruiken voor een design weekendtas.

Tijd om actie te nemen

Hier wilden wij iets aan doen. Samen met Studio Angelineau en Anima Cloud Efflux hadden wij de ambitie om een tas te ontwerpen en deze via Kickstarter te lanceren. In een periode van 9 maanden hebben wij verschillende design iteraties gemaakt met de sociale werkplaats Ons Label.

Van fietsband naar weekendtas

Met als eindconclusie een weekendtas gemaakt van zeildoek, autogordels en binnenbanden.

De nieuwe situatie

Na het succesvol lanceren van de kickstarter is Het Nieuwe Logisch een feit en produceren wij duurzame weekendtassen uit restmateriaal. De tassen worden verkocht via onze webshop, maar ook via winkels in Utrecht en Antwerpen.

Een nieuwe manier van denken

Het Nieuwe Logisch staat voor een manier waarop wij graag zouden willen dat ontwerpers denken:

  1. Eerst vanuit lokaal bestaande materialen voordat je naar nieuw kijkt.
  2. Lokaal geproduceerd met lokaal transport.
  3. Helderheid en transparantie in waar materiaal vandaan komt en wie hoeveel verdient aan wat.

Van fietsband tot weekendtas

Bin there
Done that
Bin there
Done that

Verschillende stakeholders aan het woord

Eigenaar Studio Angelineau – Jord de Kat Angelino

"Een mooi product dat stiekem aanzet tot denken over hetgeen wat we logisch vinden"

Dit project heeft van idee tot productie in alle details onze gezamenlijke visie over wat logisch is kunnen doorvoeren. Van het ontwerp van de tassen tot in de merkstrategie en de merkactivaties. Daarbij merkte je echt de pragmatische aanpak van The Bin.

Eigenaar The Bin – Martijn ten Kate

"Je leert pas echt werken met afval, door een consumentenproduct"

"Je leert pas echt werken met afval, door een consumenten-product"

Vanuit The Bin werken we vooral voor opdrachtgevers. Een eigen consumentenproduct op de markt brengen was spannend, en gaf ons de kennis om te weten welke valkuilen er zijn om restmateriaal weer als product naar buiten te brengen. 

Oprichter Anima Cloud Efflux – Joris van huët

"Waanzinnige ervaring om van wat mensen 'afval' noemen, een kwalitatief product te maken"

Als marketeer ben je een beetje een psycholoog of journalist: je hoort mensen uit over hun perspectief van onze wereld. Het was verwarmend om zoveel drang en urgentie terug te krijgen.  Zo kwam ook Het Nieuwe Logisch tot stand. Om die schreeuw om verandering te bedienen. Dit project gaf mij op z’n beurt enorm veel perspectief.

Eigenaar Mary& – Marianne Vollebergh

"Een logische samenwerking met als uitkomst een tas vol inspiratie"

Voor mij was dit project een schoolvoorbeeld van samenwerken met partijen, waarbij iedereen vanuit zijn eigen expertise aanhaakt. Een gedeelde passie voor duurzaam gebruik van materialen en anders kijken naar bestaande processen hebben we weten om te zetten naar een praktisch product.

The bin methode

Vooruitblik 2025

Van idee naar bedrijf

De wens is om Het Nieuwe Logisch verder te brengen naar een volwaardig merk.

“Waanzinnige ervaring om van wat mensen 'afval' noemen, een kwalitatief product te maken.”

Joris van Huët- oprichter Anima Cloud Efflux

Uitgelichte projecten

Get in
the bin!

Wil jij ook koploper worden in de circulaire economie? Stuur ons een bericht en start de beweging naar een wereld zonder afval.